Björnmöte 19/9

På morronen den 16/9, efter en skjuten älg i laget, samt ett toabesök på ett riktigt utedass (en pinne fastspikat mellan 2 träd och en grop inunder.)

Så begav jag mig in i jaktkojan igen för att koka lite kaffe, i väntan på att kaffet ska koka, så tvär-tittar jag ut genom fönstre och får se stora nallefar komma ut ur skogen.

Han travar på i hög fart,snudd på galopp. Det är första gången jag får björnkontakt ute i det vilda, och har då varit med på jakt sen man var 3-4 år gammal.

Min första tanke var, tur fin kameran är med, måste fånga nå bra bilder. Hann knäppa några kort, men lyckades int få till skärpan riktigt. Nåja bilder tagna så greppade jag geväret och fixa patron i loppet, har nämligen aldrig patron i loppet då man går en del i skogen, och flaggsäkringen är bortsupen.

Tog sikte på björnen som fortfarande travade på i rejäl fart, skott kom aldrig.
I sista sekund så höll jag skottet inne, att göra eftersök på skadskjuten björn utan hund hade jag int tänkt utsätta mig för. Men ett som är säkert björntavla ska inhandlas så jag kan nöta min pipa å träna på björn i alla dess lägen.

Var ändå nöjd med att jag fick till nåra skott med kameran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0