Fredriksberg & Sävar Open

Börjar skrivandet om tävlingen som var i Fredriksberg.

Torsten hämtade upp mig torsda förmiddag 6 maj med sin röda volvo 745.
Vi hade en mycket trevlig resa ner till dalarna, nostalgin flödade både med att
åka gamm-volvo samt så spelades musik inspelade på kassettband :D

Efter ett gäng pauser och stopp beståendes av fika, tankning, middag, handling m.m
så kom vi till slut ner till dalarna och stugbyn där vi bodde under långhelgen.

Slöt upp med Tokholmarna efter att maten var uppackad och sängen bäddad så man kunde krasha direkt efter stugvandringen.

Fredagen så åkte vi ut till banan och tränade, Torsten sköt å sköt å sköt men fick inte till nå vidare serier, tills
han nallade från min kulask, och fick då till väldans fina serier helt plötsligt.
Så då gjorde vi en liten deal, och han fick tävla med min lott av kulor, vilket skulle visa sig bli en vinst på 100 meters tävlingen för Torstens del.

För min del så sköt jag betydligt bättre på fredagens träning än på lördagens tävling.
Ska det inte vara tvärtom ?

Några serier va helt skapliga men som vanligt så lyckas jag alltid få en stänkare ur 4 skotts gruppen.

Vädret det var helt okej, varken varmt eller kallt,alldeles perfekt.
Det blåste dock lite hårdre på lördan än söndan.

Var en del i hudik-grabbarnas stuga där många goda skratt utdelades, så vi bör nog få ett långt liv, ett gott skratt förlänger livet heter det ju.

Insåg på plats att det var 3 pers från Brattvalls jaktskytteklubb som jag är med i, och anmälde givetvis då ett lag.
Det slutade med en 3e plats i lagtävlingen.

Sammanfattar helgen i fredriksberg som : lärorik,skön stämning, rolig, trevlig som det alltid har en tendens att bli när vi samlas alla på ett å samma ställe.


Sävar Open då?
Jo vädret var ju helt okej, stämningen var på topp.
Många fina serier sköts under dagen, jag kom med 2 av dom.
Roliga händelser som blev berättade av bröderna Gebings pappa Torgil, tårarna spruta av skratt ett tag.
Mycket god lunch och fina vindar att skjuta i.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0