Dag 3 Mina föräldrar.

Ja va ska man säga. 
Morsan å farsan skiljdes då ja va kanske 6-7 år. 
 
Morsan hon är då från Björkvattne  (Tärnaby), där jag väldigt gärna spenderar tid om jag får möjlighet. 
Jag å morsan är rätt lika varandra, äpplet fall ju int så långt från trät het he ju. 
Hon jagar och fiskar, vilket även min far gör, så när ja å mina bröder va småttingar var det bara att gilla läget å följa med ut i skogen varken så vi ville eller inte. Då vi ha 2 jakttokiga föräldrar.
 
Iaf så träffa då morsan en ny karl, och dom gifte sig så småningom och är fortfarande gifta. 
 
Farsan är en tvättäkta surjämte från skogarna kring Åre, och flyttade hem dit för 13 år sen.  
Han lever för fisket och jakten, samt knivmakeriet han sysslar med. 
Även han är omgift, och har skaffat ett till barn med den nya frun. 
 
Mamma är ju ändå hon som alltid funnits vid min sida och stöttat en, liksom hennes nya gubbe som såg 
till att jag klara uppskjutningen för jägarexamen, och även såg till att jag skulle bli en bra bilchaufför. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0