Dag 1 - Presentation av mig själv

Ja ska äntligen ta tag i listan.


Mitt namn är Sandra Linnea Margareta Jonsson, barnfödd Wiklund. född en decemberdag 1987 på Östersund BB.
Bytte efternamn för några år sen till mammas flicknamn.
I familjen finns pappa Roger + ny fru Ulla de har en son gemensamt Johannes, Ulla har även 2 barn sen innan Lars och Lina bosatta i Åre
Mamma Maria + ny make Kent bor i Pengfors, samt 2 bröder en äldre  och en yngre, Daniel och Christoffer.
Förutom de mänskliga familjemedlemmarna så har det även alltid funnits hundar i min familj.

Bodde mitt första 1,5 år i en by som heter Järpen, därefter gick flyttlasset till Hällnäs, utanför Vindeln för att stanna där i 11 år.

Under tiden jag bodde i Hällnäs, så var det mycket bus med de andra barnen i byn, samt att när jag fyllde 7-8 år så började jag tävla i luftgevärsskytte åt ramselefors skytteklubb. Vilket var väldigt roligt, gick otroligt bra på tävlingarna.

Jag var även skådespelare i en amatörteater uppe i Tärnaby och var med i föreställningen Elsa Laula.

År 2000 gick flytten vidare till Pengfors med mor och Kent, min far flyttade hem till jämtland och Åre.
Gick högstadie och gymnasiet i vännäs kommun.

På gymnasiet gick jag ett samhällsvetenskapligt program med ekonomi som inriktning.
Började jobba som personlig assistent nån månad innan studenten 2006, skaffade även bil då på samma gång.

Jobbade på i ca 2 år, hann besöka alperna en sväng också å bartendrade där.
Så kom jag på att jag vill utbilda mig till Maskin-teknisk ingejör, går nu 1a året och har 2 år kvar att studera.
För att finansiera studierna så jobbar jag även som assistent på sidan av..

Mina stora intressen är att få vara ute i naturen och syssla med jakt och fiske,utöva skytte i olika former.
Samt att sitta och slöjda både i mjukt och hårt material.

Vintertid så blir det myckt skoterkörning, snowboardåkning,toppjakt och längdskidåkning.
Snö och isfri tid så är det flugfiske och haspelfiske som gäller, fågeljakt med trädskällare, tävlingar i bänkskytte och logdans :D

Spelar lite instrument och sjunger hellre än bra.

I mitt liv finns det väldigt många människor, jag har många ytliga vänner och få som kommer mig riktigt nära.

Har jag gett mig den på att något ska gå, så ger jag mig inte förräns det fungerar, kan vara rätt tjurskallig av mig ibland. Det skyller jag på släktet från mammas sida.

2009 köpte jag loss en 2a på mariehem i umeå, och trivs mycket bra i den. Dock en liten nackdel, att här har jag inte lika nära till skoterkörning och naturen som ute i pengfors, samt att man nu har sina grannar vägg i vägg.
Vilket gör att ibland får man stå ut med lite mindre sömn vissa nätter..

Jag är och kommer nog alltid förbli en "bush"-människa dvs jag trivs bäst ute på landet och inte inne i nån stad.

Nu får det vara nog för den här gången

// Sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0